Tayland - Phuket Gezi Yazilarim ve Tavsiyelerim: 6. ve 7. Gün

Eveet artik Phi Phi'den ayrılma zamanı geldi ve deli gibi yağmur yağıyor. Bize verdikleri uzun naylon yağmurluğu giyip longboat dedikleri salaş tekneye atlıyoruz. Vapura gidiyoruz. Üstümüz kapalı ama ön, arka ve yanlar açık; dolayısıyla çarpan ilk dalgayla arka sıra baştan aşağı yıkanıyor! Biz birkaç santimetre ile kurtarıyoruz.

Elveda Phi Phi! Elveda "the Beach"!

Vapura ulaşıyoruz. Gidişteki aşırı konforlu vapurun aksine dönüş vapurumuz malesef çok bitik. Yine de uykusuzluk ve yorgunluktan hemen uyuyakalıyoruz ve 2 saatlik yolun neredeyse tamamını böyle geçiriyoruz.

Phuket'e vardığımızda vapurda ayarladığımız taksiye atlıyoruz. yeri gelmişken söyleyeyim; burada taksi, minibüs gibi araçları ayarlamak aşırı kolay. Her an her yerde kararınızı verip ayarlayabilirsiniz. Fiyatlar da aşağı yukarı aynı. Yani kazıklansanız kazıklansanız en fazla 10 TL fark eder. Fiyatlara örnek vereyim, havaalanından Phuket'e bir saatlik yolu taksiyle 800 Baht'a gittik. Minibüs 150 Baht. Otobüs de var ama çok dandik görünüyor, eminim daha ucuzdur) ve son durağımız olan Mai Khao'ya yollanıyoruz!  (Yine bir saat süren taksi yolculugu= 900 Baht, yani 75 TL)

Veee geldik: Mai Khao Anantara!

Cennetin yeryüzündeki tanımı!
Phi Phi'deki salaşlık ve mahrumiyet (siz anlayın salaş derken neleri kastettiğimi) günlerinden sonra burası "lüküs hayat/ lüküs hayat/ bak keyfine yan gel de yat" modunda, i-na-nıl-maz konforlu bir otel. Buradaki odamız, evimizden daha büyük, öyle söyleyeyim :-) Etraftan tamamen gizli kalmış bu villada havuz, taraça, açık küvet, odada Nespresso makinesi, efendime söyleyeyim aromalı oda kokuları, banyo tuzları, sinek kovucu sprey, parmak arası terlik, plaj çantası, yoga matı, buz kabı, tropikal meyveler, mumlar... aklınıza gelecek her konfor unsuru mevcut.

Ama, ama en güzelini söyleyeyim mi? Hazır mısınız? Resort icinde bir sürü bisiklet var! Yoldaki herhangi bir bisikleti kapıyorsunuz, istediğiniz yere gidip park yerlerinde bırakıyorsunuz, daha sonra yine boştaki bir bisikleti kapıp yola devam! Şahane şahane, ben bisiklete binmeyeli o kadar olmuş ki, tadına doyamadım!

Yağmurluklarımızı geçirip akşam yemeğine bisikletle gitik :) Kocaman yeşil bitkileri, uzun ince coconut ağaçlarını, göletleri, çiçekleri seyrede seyrede restorana vardık. Dönüşte de uzun uzun bisiklet turu atıp kendi çapımızda yediklerimizi sindirmeye çalıştık. 😊

Burada hizmetin, güleryüzün ve misafirperverliğin tarifi yok. Şımardıkça şımarıyoruz; güneş açıyor havuza atlıyoruz, yağmur yağıyor havuza atlıyoruz, akşam oluyor havuza atlıyoruz, sabah uyanınca yüzümüzü yıkamak için havuza atlıyoruz. Güzel olan şu ki, klimayı çalıştırmaya gerek kalmadan sadece vantilatörle içeride çok rahat kalabiliyorsunuz. Anti-klimacı Irmak için bulunmaz nimet :D

Bir de, söylemeye gerek yok insan gibi kahvaltı etmeyi acayip özlemişiz :D İnsan gibi dediğim aslında sadece yenilebilecek kadar bir peynir, yenilebilecek bir dilim ekmek ve bir bardacık da çay ya da kahve :)

Ooo, saatlerdir yazdığımı farkettim. Simdi cuppp diye yine havuza!

Ertesi gece dönüş yoluna çıkıyoruz. Uçak gece 00:10'da olduğu için strese girmeden son günümüzü ağır ağır, yaklaşan hafta başını ve cevaplanacak e-mailleri, biriken işleri mümkün mertebe düşünmemeye çalışarak geçiriyoruz. Artık yeşil körülü tavuk, spring rolls ve mango-sticky rice tatlısı için son çırpınışlarımız, o yüzden ömürboyu bu üçlüden nefret etme pahasına yine yiyoruz (Bu arada not: Bıkmadık, bıkamadık).

Gece 10'da taksimiz bizi alıyor ve Phuket'in dandik havaalanına varıyoruz. Burada son bir iki hediyelik, atıştırmalık derken bir bakıyoruz uçaktayız bile...

Tayland'ın 69 yıllık kralı Bhumibol Adulyadej ve eşi Sirikit Kitiyakara

Vee... gözümüzü açıyoruz. Yeniden merhaba Dubai!

Rüya gibi güzel ve baş döndürücü hızda geçen bu unutulmaz tatilimizi an be an benimle yaşadığınız için teşekkür ederim!

Bundan sonra kitap paylaşımlarıyla tam gaz devam!