Şimdi Anladım!

Fırsatlar gelir, fırsatlar gider. Fırsatların stratejiyi etkilemesine izin verilirse zigzag çizilmeye başlanır. Eninde sonunda duvara toslanır.

Bu kitapla artık kişisel başarı öykülerini anlattığım mini seriye son veriyorum ve yepyeni bir tarza yelken açıyorum. Eliyahu M. Goldratt'ın Şimdi Anladım kitabı, perakende ve kısıtlar teorisini anlatıyor bize.



Hikayeleştirerek önümüze serdiği perakende sektörü problemlerini yine hikayeyle birlikte çözüyor. Hikaye; mağaza müdürü Paul, ev tekstili mağaza zincirinin kurucusu ve sahibi Henry, Henry'nin satınalma yöneticisi kızı Caroline (kendisi aynı zamanda Paul'un de karısı), depo müdürü Roger'ın etrafında şekilleniyor. Paul'ün, mağaza deposuna su basmasıyla karşılaştığı problemde izlediği çözüm yolu ona stok yönetiminde bambaşka bir perspektif kazandırır ve bu sayede mağazanın hem karları, hem ROI'si sıra dışı bir şekilde artar.

Peki kitapta ne gibi sorunlar ele alınıyor?
Satış tahminlerindeki düşük doğruluk oranı,
Çok uzayan tedarik süreleri,
Perakendecilerde bazı ürünlerden yeterince yokken bazılarından gereğinden fazla olması,
Lojistik süreçlerinin pratikte ihtiyacı karşılayamaması.

www.optimistkitap.com
Aşağıdaki linkten, kitabın ilk 16 sayfasını okuyabilir, devamı için kitabı almak isteyip istemediğinize kendiniz karar verebilirsiniz:
http://www.optimistkitap.com/upload/file/Simdi_Anladim_w.pdf

Bu kitapta çok beğendiğim bir kısım var, akılda kalması için onu sizinle paylaşmak istiyorum:
"... en önemli kılavuz... ne kadar parlak görünürse görünsün tek bir fırsata bakarak strateji değişikliğine girişmemektir. Fırsatlar gelir, fırsatlar gider. Fırsatların stratejiyi etkilemesine izin verilirse zigzag çizilmeye başlanır. Eninde sonunda duvara toslanır."

Herkese, özellikle perakende dünyasıyla ilgilenenlere tavsiye edebileceğim bir kitap. Optimist'ten.
Keyifli okumalar.

Irmak



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Neden ile başla - Simon Sinek

Batna, Zopa ve Sonuç Alıcı Müzakere