Alışverişte Kadın Erkek

Erkek beyniyle kadın beyni arasındaki en önemli fark nedir biliyor musunuz? Bir erkeğin beyni bir dosya dolabı gibidir. Her şeyin bir dosyası vardır. İşle ilgili bir dosya, eşle ilgili bir dosya, aletlerle ilgili bir dosya. Erkeklerin birinci ve en önemli kuralı şudur: Dosyalar asla birbirine değmeyecek.
Bir kadının beyni ise geniş bir masa gibidir. Dosyaları birbiriyle temas edecek şekilde yayılmıştır. Ya da şöyle düşünebiliriz: Kadın beyni denizi tarayan bir deniz feneri gibidir- 7/24 her şeyi görür, işlemden geçirir ve bağlantılandırır. Erkeklerse lazer gibidir. Odaklanır ve hedefe kilitlenir. 

Kadınlarla erkeklerin farklı satın alma alışkanlıklarını inceleyen bir kitap okudum, ama bir noktadan sonra satın alma yaklaşımlarını bırakıp sadece kafalarımızın ne kadar farklı çalıştığına odaklanmaya başladım; bir yandan da kitapta erkeğe atfedilen bazı güçlü özelliklerin beni ne kadar iyi tarif ettiğini farkedip huylandım. Yeri geldikçe anlatırım:

Arabalar erkek için ne ifade ediyor?
ya da
Erkekler için arabalar neden bu kadar önemli?

Kitabımız diyor ki, tarih boyunca erkekler yeni cepheler fethetti. Bu yüzden geleneksel kahramanlık öyküleri anlatan reklamlar, ürünler ve çözümler onlara çekici gelir. Yani erkeklerin kendilerine verdikleri değer yaşadıkları ortamı fethetmelerine bağlıdır. (Tanıdık geliyor mu?)
Öyleyse BMW'nin reklamlarına bakalım.
1. Güç:

2. Hız:

3. Cinsellik:

Hmm, bir de kadınları hedef alan araba reklamlarına bakalım:
1.Aile:

2.Aile
3.Aile:

Budur. Erkek için önemli olan "bir şeyin peşinde olmak"tır; kadın için ise önemli olan "yuvası"dır. Risk ve fetih aşkı erkek cinsini besler. Daha fazla miktarda saldırganlık hormonu ve daha az miktarda sakinleştirici hormon ile bırakalım beyler böyle devam etsinler. Biz de okumaya devam edelim.

Hazır yolunun üzerindeyken...
Erkekler okumasın, ben kız kıza bir şey soracağım; şu senaryoyu aşağı yukarı ne sıklıkta yapıyorsunuz?
Haftasonu sabahı sahilde yürüyüş, ardından kahvaltı. Kahvaltı dönüşü kuaföre uğrayıp biraz bakım. Çıkışta hemen bitişikteki mağazadan biraz kıyafet bakınmaca, o sırada ayakkabıları tamire verme, ayakkabıları beklerken marketten peynir alma. Marketten sonra ayakkabıları alıp dönüş yoluna geçmişken şu depoyu da dolduralım bari...

Ya da daha basit bir senaryo: Alışveriş merkezi'ne gömlek bakmak için girmek ama bir sürü değişik mağazaya girip çıkarak gömleğin yanı sıra ayakkabı, aksesuar, kitap, çay bardağı mayo, bikini, çanta artık ne bulursak bakmak bakmak ve bakmak... (Tanıdık geldi mi?)

Peki erkekler? Tahmin etmek zor değil: Erkeklerin %69'u sadece belli bir şeye ihtiyaçları olduğunda alışverişe çıktıklarını söylemişler. Sadece mağaza gezinmeye çıkanların oranı ise %30larda... :)

Demem o ki (aslında benim değil, kitabın demesi) doğayla mücadele etmeyi bırakın. Erkeklerin zamanlarını kadınlar gibi kullanmalarını beklemeyin. Bırakın her şeyi sıra sıra yapsınlar. İlk paragrafı hatırlayalım: Dosyalar asla birbirine değmeyecek.

Park etme yeteneklerine laf yok :)
Yeni bir şey öğrendim. Erkeklerin uzamsal yetenekleri daha gelişkinmiş.Yani, milyonlarca yıl öncesine gidecek olursak, sürekli seyir halinde olmak ve havadaki hareketli hedeflere zıpkın fırlatmakla başlayan beceriler milyonlarca yıl evrilmiş evrilmiş ve günümüz erkeklerinin beynine bir mikroçip gibi yerleştirilmiş. Onlar da bu uzamsal yetenek ile Amerikan futbolu, futbol, hokey, basketbol gibi zorlu ve genellikle de tehlikeli oyunları icat etmişler. Benim yeni öğrendiğim şey burada "uzamsal yetenek" terimi tabii. Yoksa Amerikan futbolunun genelde erkek oyunu olduğunun farkındayım :)

Peki ya park etme becerilerine ne diyorsunuz? Ben bunu hep iddia ederim, her zaman da kızlar bana karşı çıkar. Erkekler bana kalırsa hem araba kullanmada, hem de park etmede çok daha iyiler. Yani bizler bir makine kullanıyorken, onlar vücutlarının bir uzantısıymış gibi doğallıkla yönetebiliyorlar arabayı (ya da kullandıkları her neyse). Meğer nedeni uzamsal yetenekmiş. İddiamın doğrulanmasına sevindim. Yiğidi öldür hakkını ver demişler.

Evet, bu kitabı yaza yaza bitiremeyeceğim, o yüzden bu kadar ipucu yeterli diye düşünüyorum. Bitirmeden önce erkeklere has hangi özellikleri kendimde bulup inceden tırstığımı da yazayım:
1. Alışveriş yapmadaki netlik
2. Baktığımı görememe (bunu anlatmadım, kitabı okursanız anlayacaksınız)
3. Hazır yolumun üzerindeyken bir şey yapmaktan nefret etmek
4. Park etme becerilerim :))

Alışverişte Kadın Erkek, Elizabeth Pace. Optimist'ten.











Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Neden ile başla - Simon Sinek

Batna, Zopa ve Sonuç Alıcı Müzakere